وبلاگ محمد حسین

پیوندهای روزانه
آخرین نظرات
نویسندگان

زیست شناسی. طیف نوری

سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۱۶ ب.ظ

باید بررسی کنیم که چرا از میان طیف گسترده انرژی در نوع و مقدار انسان یک مقدار کوچک از آن را برگزیده است اگر محدودیت ناشی از ابزار است ، آیا بدون آن ابزارذانسان قادر به مشاهده همممممممه چیز است؟ چنانچه طبق مستند ۷ شبکه آموزش ساعت ۰ بامداد انسانی که بخشی از قرنیه محافظش برداشته شده قادر به مشاهده طیف ماورا بنفش می شود
ا اینکه محدودیت ناشی از خپد بیننده است، مثلا یک سنسور مادون قرمز مطمئنا قادر به شنیدن نیست. تا هنگامی که یک سنسور مادون قرمز است.
و مسیله بعدی اینکه چرا در مورد بعضی از این انرژی ها که فتون های مرئی می نامیمشان حسگرها متمرکز و بسیار بسیار زیاد هستند ولی در مورد حسگر های بویایی تعداد کم و در مورد حسگر های لامسه تراکم پایین را شاهدیم به صورتی که در ذهنمان می توانیم تصویری از اشیا مشاهده شده را مجسم کنیم ولی هیچگاه اشیا را بر اساس بو ها مجسم نمی کنیم.
مسیله بعدی حسی است که این حواس را می فهمد، آیا دوباره حسی لازم است که این حواس را بفهمد یا خود این حواس معادل فهمیدن هستند؟
در نمین مستندی که اشاره شد بهدجاندارانی اشاره شد که الکترومغناطیس،فرویسرخ و فرابنلش را میدیدند، چرا ما آنها را نداریم، آیا زمانی داشته ایم و بعد چون به کارمان نیامده آنها را پس زدیم؟
آیا موجودات دیگری ممکن است باشند که  این پنج حس ما نگنجند ولی در حواس دیگری جسامی داشته باشند؟
اجسام در حواس هستند؟ یا حواس در اجسام؛ یا اسنکه دو چیز مغایر در ذات و مرتبط در خاصیت هستند؟

  • محمد حسین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی