وبلاگ محمد حسین

پیوندهای روزانه
آخرین نظرات
نویسندگان

نامه اعتراضی

جمعه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۲۲ ب.ظ

نامه اعتراضی

ریاست محترم کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامیسلام علیکم
آقای رییس!
این نامه از طرف قشر وسیعی از سهامداران حقیقی و جزء که مدتهاست شاهد فسادهای گسترده و سازمان یافته در نظام بورسی کشور هستند تنظیم و ارائه گردیده است
پیرو تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه عملی با فساد ، خواهشمندیم طبق مستنداتی که ارائه خواهد شد ، نسبت به بررسی و برخورد لازم با اتفاقات رخ داده اقدام نمایید.
آقای رییس!
در طی ماه های اخیر فساد های گسترده برخی مدیران در بورس نمکی دردناک بوده بر ضرر فعالان بازار بورس، بازاری که عمده فعالان آن مدتهاست در مقابل رفتارهای غیر قانونی مدیران چاره ای جز تحمل نداشته اند و حال با استناد بهفرمایش مقام معظم رهبری انتظار بررسی و برخورد دارند.
آقای رییس!
در همه جای دنیا بورس نمادی است از شفافیت ، و به عبارتی دماسنج اقتصاد هر کشوری است ولی آنچه ما در بورس ایران دیده ایم ، اطلاعات پنهانی ، دستکاری های غیرقانونی ، نشت اطلاعات شرکت ها و ایجاد رانت های گوناگون ، بوده و هست و متاسفانه آنقدر این فساد گسترده و وقیح تر شده است که حتی دیگر تلاشیبرای کتمان آن نمی کنند .
آقای رییس!
عاجزانه تقاضا داریم اجازه ندهید بازاری که نماد اطمینان و اعتماد و شفافیتاقتصاد هست بیشتر از این به لجن کشیده بشود ، آقایان سالهاست این بازار رابه حیاط خلوت خود تبدیل کرده اند و هر بار اعتراضی شده با بدترین نحو و دستکاری آشکارتر پاسخ داده اند ، احتمالا فردا روزی هم با یک خط نامه برکنار می شوند ولی اثر ضرباتشان سالها بر پیکر این بازار نحیف باقی می ماند.
جناب رییس!
خوشبختانه و البته دردمندانه در بورس همه چیز قابل ردیابی و شناسایی است ، خوشبختانه اش برای اینکه می شود با یک بازرسی ساده خیلی از مشکلات را رد یابی نمود و دردمندانه اش اینجاست که بی پروا و علی رغم همه مستندات روز بهروز بر حجم و وقاحت فساد آقایان افزوده می شود.
آقای رییس!
فقط در یک ماه اخیر با رد یابی معاملات چند سهم شاخص و شناسایی کدهای خاص والبته رصد معاملات همان کد ها در طی یکسال اخیر خیلی از مسائل روشن خواهد شد.
جناب رییس!
محض اطلاعتان طی ماه های اخیر آقایان صندوقی را برای حمایت از بازار تشکیل دادند و همان صندوق را کردند بلای جان بازار و حیاط خلوت برخی کدها، معاملات این صندوق کاملا جهت دار و مبهم و صرفا به نفع سهامی است که آقایانمد نظرشان می باشد.
جناب رییس!
فقط اتفاقاتی که در ماه اخیر و در عرضه اولیه دو تا سهم فولاد هرمز و پتروشیمی مبین اتفاق افتاد مشتی است نمونه خروار ، کافی است معاملات سهم مبین طی امروز و اتفاقات آن و کدهای خاص و معاملات یکساله آنها بررسی شود ،محض اطلاعتان امروز آش آقایان آنقدر شور شد که کل معاملات را باطل کردند تا بلکه کمی سر و صدا ها بخوابد. فقط و تنها فقط ، رد یابی کدهای خریدار امروز (یکشنبه ٩٤/٢/١٣) پتروشیمی مبین پرده از فسادهای زنجیره ای آقایان برخواهد داشت.
جناب رییس!
انتظار داریم رفتار و عملکرد سازمان بورس طی یک ماه اخیر و بعد از لوزان بررسی گردد تا معین شود رییس بورس و زیرمجموعه ایشان با چراغ سبز وزیر محترم اقتصاد چطور در بازار دستکاری نموده و علی رغم انتظار عمومی ، بدترینروزها را برای بازار سهام رقم زدند! سوال ما این هست وظیفه سازمان بورس دستکاری در بازار هست یا صرفا نهادی نظارتی است ؟ وزیر اقتصاد ، رییس سازمان و معاونان ایشان با چه مجوزی بازار را با نوسانات غیر عادی مواجه میکنند.
آقای رییس!
هنوز اتفاقی در لوزان نیفتاده بود که وزیر محترم اقتصاد از برنامه هایشان برای کنترل بازار ( در حقیقت منفی کردن آن ) گفتند و روز دوم بعد از بیانیهلوزان رییس محترم بورس در تلوزیون هشدار دادند ، ولی الان که مدتهاست که بازار با دخالت های غیرقانونی آقایان منفی شده نه خبری از وزیر هست نه رییسبورس ، ما اگر بازار بصورت طبیعی منفی باشد گلایه ای نداریم ، مشکل اینجاست که آقایان بازار را ناجوانمردانه دستکاری می کنند .
آقای رییس !
تقاضا داریم بررسی بفرمایید روز بعد از توافق چطور سهام خاص با بلوک های دهمیلیونی در کدهای برخی اطرافیان آقایان کارسازی و چند روز بعد به قیمت هایبالاتر به فروش رسید!!!
آقای رییس!
فساد آنقدر در این سازمان نحیف نفوذ کرده است که هر اعتراض قانونی را با لجبازی و دهن کجی پاسخ می دهند. ماه هاست درخواست سهامدارن حقیقی برای تشکیلکانونی برای پیگیری حقوق اولیه سهامداران با کارشکنی های آقایان معطل مانده است.
جناب رییس!
انتظار داریم اتفاقاتی که در سهام پالایشگاهی رخ داد را بازبینی بفرمایید ،تا متوجه سودهای صددرصدی نورچشمی ها در مقابل نابودی سرمایه سهامداران جزءشوید، این سهام را با فضا سازی و گزارش های مبهم کاملا غیرقانونی معامله وبعد از خرید توسط کد های خاص ، سودهای صددرصدی در یک ماه نصیب عدهای معدودگردید.
آقای رییس !
نماینده محترم مجلس در مقابل اتفاقات رخ داده در بورس و در جلوی دوربین تلوزیون گفتند : "بازی سرشکستنک داره !!!! "
قبول ما بازی خوردیم ، سرمان شکست ، و سرمایه مان بر باد رفت ، ولی آن چیزیکه علاوه بر سرمایه ما بر باد می رود اعتماد است ، اعتماد مهمترین عنصر هرفعالیت اقتصادی است ، حداقل نگذارید عده ای کوته بین برای "دستمالی بازار امیر" را به آتش بکشند.

با تشکر
جمعی از فعالان بازار بورس


رونوشت :
دفتر محترم بازرسی مقام معظم رهبری
دفتر ریاست جمهوری محترم
بارزسی محترم کل کشور
دفتر ریاست محترم قوه قضاییه
از همه دوستان تقاضا دارم
از ابزارهای رسانه ای ( سایت و روزنامه و گروه های مجازی ...) برای انتشار نامه استفاده کنند
همچنین با مراجعه به این اکانت @ngobourse نامه را امضای اینترنتی بکنید
خواهشا اگر نامه را جایی فوروارد می کنید این پیوست هم فوروارد بشود

  • محمد حسین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی