وبلاگ محمد حسین

پیوندهای روزانه
آخرین نظرات
نویسندگان

بورس و وضعیت بحرانی آن

شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۲۸ ق.ظ

بنده نامه ی زیر را نوشتم و به چندین و چند خبرگذاری ، شبکه تلویزیونی ( بخش اخبار ) و روزنامه فرستادم. و قصد دارم در شبکه های اجتماعی نیز آن را منتشر کنم.


سلام
لطفا در مورد بورس اطلاع رسانی کنید.
6
میلیون نفر ( به همراه خانواده هایشان ) جزو سهامداران خرد بورس هستند و هر روز وضعشان بدتر از دیروز می شود .
عده ای نصف داراییشان را در بورس از دست داده اند.
بورسی که با تشویق و خوب خوانده شدن آقای روحانی وارد آن شدند.

اصلا معلوم نیست علت سقوط بورس در این مدت چیست؟

عده ای خود دولت را مسئول اصلی ریزش می دانند و می گویند که دولت مردم را به این میدان آورده تا با کاهش سرمایه هایشان ، نقدینگی و تورم را کنترل کند.

و این در حالی است که کسانی که از اعمال دولت خبر داشتند و به اصطلاح رانت دار بودند ، زودتر دارایی هایشان را نقد کردند و رفتند.

اینکه دست دولت در کار است را حتی خود آقای وزیر اقتصاد هم بر آن صحه گذاشتند و گفتند که ما در بورس حباب مشاهده کردیم و برای از بین بردن آن ورود کردیم!!!

بعدها گفتند که ما برای بهبود وضعیت عصفبار بورس چند هزار میلیارد تومان به آن تزریق خواهیم کرد که دروغ بود و بازار سرمایه نهایتا چند صد میلیارد تومان از آن مبلغ را بیشتر ندید.

لطفا بررسی کنید که چگونه است که رانتداران و وابستگان دولت و سهامداران حقوقی و گردن کلفت ها هر روز سرمایه شان بیشتر می شود و مایی که به حرف های ریاست جمهوری اعتماد کردیم و اموال خود را به بورس آوردیم ، هر روز باید سرمایه مان کمتر شود؟

لطفا بررسی کنید که چرا سرمایه مردم ( سهامداران خرد ) هر روز 4 درصد کم می شود ولی شاخص بورس اوراق بهادار تهران هر روز 1 درصد افت می کند؟

مگر همین دولت نبود که به آمار و ارقام دولت قبل خرده می گرفت و آن را کذب می دانست؟

اکثر مردمی که به دولت فعلی رای دادند برای بهبود وضعیت اقتصادیشان بوده ، ولی چرا هر روز وضع اقتصادیشان دارد بد و بد و بدتر می شود و اخبار حمایت و بهبودی هم که از زبان مسئولین به ویژه شخص ریاست جمهوری شنیده می شود همه اشتباه و بی پایه و اساس از آب در می آید.
اگر در بین سهامداران خرد باشید ، می بینید که کاملا اعتماد آنها از اخباری که از دولت می آید از بین رفته و گاها با شنیدن اخبار خوب از زبان وزیر اقتصاد ، رئیس سازمان بورس و رئیس جمهور ، همه سعی در فروش سهام هایشان می کنند و رفتار برعکس از خودشان نشان می دهند.

در کشور های دیگر با این افت عجیب و بی سابقه بورس ، تمام مسئولین مورد بازخواست قرار می گیرند و گاها استعفا می دهند ، و این در حالی است که تا کنون ریاست جمهوری و وزیر اقتصاد بخاطر عملکرد ضعیفشان و وعده وعید های دروغشان ، حتی یک عذر خواهی هم از مردم و از خانواده های این 6 میلیون سهامدار خرد نکرده اند

و در این میان صدا سیما هم که در زمان اوج بورس هر روز تبلیغ بورس را می کرد و در تمام اخبار صبحگاهی ، نیمروزی و شبانه اش به عنوان تیتر اول ، با صدای رسا و خوشحال خبر از صعود شاخص های بورس را می داد ، اکنون تیتر یک که سهل است ، جزو هیچکدام از عناوین خبری اش ، وضعیت پیچیده ، مبهم و ضعیف بازار سرمایه را منعکس نمی کند.
از طرفی شخص آقای دکتر روحانی در سخنرانی های بسیاری می فرمایند که بنده نقد پذیر هستم و با گوشی باز آماده ی شنیدن انتقادات و اصلاح بدنه ی دولت را دارم و از طرفی دیگر می بینیم که انتقاد که نه ، سوال جمع زیادی از سهامداران خرد از ایشان در سایت رسمی ایشان و در پایگاه های اینترنتی بی جواب می ماند ( از جمله خود بنده ). خوب این چه نقدپذیری ایست؟
من به عنوان یک سهامدار جزء که به این دولت اعتماد کرده بودم ، از شما می خواهم که به وضع بورس رسیدگی کنید و حداقل علت افت های بی دلیل این مدت را بررسی کنید.

متشکرم
یا علی

  • محمد حسین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی